onsdag 28 mars 2012

Jogga? Jag!?

Idag har jag visst börjat jogga. Helt otroligt med tanke på hur ordet jogga får mig att gäspa vanligtvis. Det är trots allt skittråkigt att jogga. Det är trots allt skitjobbigt att jogga. Men av någon anledning har jag fått för mig att jag borde göra det och att det vore väldigt bra för mig (kanske på grund av en massa människor som tidigare har hatat det men som nu är frälsta). 

Idag hittade jag ett träningsprogram för 12 veckor som går ut på att man går och joggar i intervaller. Dessutom börjar man på en väldigt låg nivå. Så idag har jag tränat 15 minuter. 12 minuters rask promenad och 3 minuters jogging. Det låter kanske patetiskt men eftersom de flesta klarar av att jogga en minut i sträck så blir man riktigt pepp och tycker inte att det är så jobbigt. Dessutom blir det mer och mer tid och jogging per vecka. Vecka tolv bör man kunna jogga 40 minuter per gång. Det låter otroligt kan jag tycka (i alla fall i mitt fall!) men jag vill verkligen prova och se om det funkar. Det kan i alla fall inte skada.

HÄR hittade jag träningsschemat om någon är intresserad. Det var inga problem att jogga tre gånger en minut idag. Det känns riktigt kul att ha börjat, vilket jag aldrig trodde att jag skulle säga om jogging. Vem vet, om 12 veckor kanske jag är frälst? Det vore minst sagt otroligt!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar